SELAMAT DATANG KE BLOG CETUSAN RASA ZECK AS

BAJET KAKITANGAN AWAM 2010

BAJET KAKITANGAN AWAM 2010
on Selasa, Julai 29, 2008

APA ORANG KATA ..
FAKTA TENTANG PENYAKIT JANTUNG DAN AIR SUAM..

Jika anda GEMAR minum AIR SEJUK....Fakta ini mungkin mencuit hati anda. Memang amat nikmat jika dapat meneguk segelas air sejuk. Apatah lagi, jika airnya manis, enak, berwarna dan 'cool' pula apabila disisip dengan beberapa ketul ais. Hendaknya bersama hidangan tengah hari.

Walaubagaimana pun, air sejuk akan MELIKATKAN MINYAK yang kita makan bersama hidangan. Air sejuk melambatkan lagi PROSES PENCERNAAN. Sekali gumpalan minyak yang kita makan, ini bertindak balas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intsetine lebih cepat berbanding makan pejal. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi LEMAK dan berpotensi menjadi KANSER.Untuk mengelakkan lemak berlebihan ini terkumpul kita digalakkan untuk minum sup panas atau AIR SUAM selepas makan. Aaa..kan AIR SUAM MEMBANTU MENGHINDAR TERKENA SERANGAN JANTUNG.

PETANDA LAZIM SERANGAN JANTUNG

AMARAN BERKENAAN SERANGAN JANTUNG: Jika anda terasa PEDIH pada sebelah KIRI DADA. Awasi jika terasa sakit yang MENYESAKKAN pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. MUNTAH-MUNTAH dan BERPELUH BERLEBIHAN antara tanda-tanda lazim. 60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah KETIKA TIDUR. Dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan jantung, MAKA LEBIH PELUANG ANDA SELAMAT.

0 comments: